DIY - Anioł z białej masy solnej

Autorką diy jest Ewa z bloga Artesania-rękodzieło.




Potrzebne produkty:
1.Sól drobna
2.Skrobia kukurydziana
oraz: woda, rondel, pędzelek, szpikulec do szaszłyków, drewniana łopatka modelarska, ozdobny guzik, spinacz biurowy, farba akrylowa, lakier poliuretanowy


Wykonanie masy:
2 filiżanki (lub szklanki) soli rozpuszczamy w ok. 1/3 filiżanki wody i gotujemy (ok. 4 min.). Zdejmujemy z ognia. Następnie mieszamy 1 filiżankę skrobi kukurydzianej z 1 filiżanką wody i wlewamy do roztworu soli. Wszystko dokładnie mieszamy, podgrzewamy, aż masa zgęstnieje. Modelujemy gdy masa przestygnie.


Wykonanie aniołka:
1. Na stolnicy, wałkiem rozwałkowałam masę i wycięłam nożem potrzebny element. Wzór skrzydeł mam zrobiony z kartonu. Anioła modeluję już na przygotowanej podkładce, na której pozostanie to wyschnięcia. Jest to tektura, obciągnięta papierem do wypieków.



2. Jako zawieszkę zastosowałam spinacz biurowy, wcisnęłam go lekko w podstawę głowy. Następnie uformowałam głowę i szyję. Każdy nowy element przed połączeniem, smarujemy lekko wodą i delikatnie dociskamy, zwracając uwagę, aby czegoś nie zdeformować.

3. Z wałeczków uformowałam, a następnie przykleiłam nogi. Drewnianą łopatką lekko zaznaczyłam palce.



4.Czas na sukienkę. Znowu trzeba rozwałkować nowy placek i wyciąć zaplanowany kształt, następnie wytłoczyć wzór. Ja zastosowałam do tego ozdobny guzik. Można wykonać to tak, jak nam podpowie wyobraźnia.

Sukienkę układamy i drapujemy - pamiętamy o zwilżaniu powierzchni wodą (najlepiej pędzelkiem).

5. Ręce również formujemy z wałeczków, przyklejamy do ramion, układamy. Ja w rękach aniołka umieściłam serduszko.

6. Włosy zrobiłam z prostokątów , naciętych na 3/4 ich długości . Należy delikatnie przenieść je na głowę aniołka i uformować loczki za pomocą szpikulca.


7. Tak wykonany Aniołek czeka do całkowitego wyschnięcia.

8. Po 2 dniach - wykończenie - czyli malowanie twarzy trochę złotej farby na sukienkę i serce. Całość pokryta dokładnie lakierem.



Udostępnij:

2 komentarze :

 
Copyright © Polskie Handmade - kreatywna strona życia. Designed by OddThemes