DIY - Pomysł na pisanki

Autorką diy jest Kate z bloga The Great Kate.

"Myślałam, węszyłam, szukałam inspiracji, aż w końcu wymyśliłam, pomysł na oryginalne pisanki. Są one nieco w wiktoriańskim stylu, ale biały kolor i motyw kwiatowy, raczej nie odbiega strasznie od tradycyjnych dekoracji. Cała „wyjątkowość” tych pisanek polega na użyciu, farby do szkła/ceramiki, za pomocą których wykonuje się wypukłe wzorki. Dodatkowo postanowiłam ozdobić je małymi obrazkami kwiatków techniką decoupage. Może to wszystko brzmi troszeczkę skomplikowanie, ale nic się nie przejmujcie już pędzę z wyjaśnieniami.
No to zaczynamy!"

Co będzie Wam potrzebne?
-wydmuszki

-biała i złota farba
(najlepiej akrylowa,można też użyć lakieru do paznokci)
-farba do szkła/ceramiki

-drobne obrazki kwiatów
(ja użyłam tu specjalnego papieru do decoupagu,
ale można też użyć innych byle by papier był cienki inaczej będzie się odznaczał)
-klej do decoupagu (można go zastąpić wikolem)



1. Zaczynamy od namalowania wypukłego wzorku, farbą do szkła.
Starajmy się by wzorek jak najbardziej odstawał,
wtedy nawet gdy pokryjemy go kolorową farbą będzie ładnie widoczny.


2.Gdy farba do szkła wyschnie, malujemy całość pisanki na biało.



Nie martwcie się tym, że wzorek trochę prześwituje, to nawet dobrze, gdyż dzięki temu uzyskamy postarzany efekt.

3. Malujemy  wypukłe wzorki na złoto.

4. Wycinamy kwiatuszki, którymi chcemy ozdobić pisanki
i przyklejamy je dokładnie dociskając.
Biały odcień kleju, po wyschnięciu powinien zrobić się przeźroczysty i lekko połyskujący.


Udostępnij:

8 komentarzy :

  1. Piękne :) szkoda, że nie mam takich zdolności :) wesołych świąt

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładne jajeczka,super technika:)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję bardzo ! Wesołych Świąt Wszystkim ! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ten pomysł z wypukłymi wzorki mi się podoba, chętnie go wykorzystam:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł! A oto moja propozycja: http://robotkirecznelaury.blogspot.com/2013/03/dzien-dobry.html

    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń

 
Copyright © Polskie Handmade - kreatywna strona życia. Designed by OddThemes