DIY - mitenki

Autorką diy są Zręczne Ręce



BORDIURA czyli falbankowy początek.
Ja nabrałam 36 oczek łańcuszka, króre odpowiadały obwodowi nadgarstka. W tym wzorze ilość oczek musi być podzielna przez 9.
 
Przerabiamy to w następujący sposób:
1 rząd - * 3 półsłupki wkłuć w 3 kolejne oczka łańcuszka, 3 półsłupki wkłute w 4 oczko łańcuszka, 3 półsłupki wkłuć w kolejne 3 oczka łańcuszka* od * powtarzamy.
 
 
Miejsce gdzie wkłuwamy 3 półsłupki w 1 oczko łańcuszka załamuje się tworząc jakby wierzchołek trójkąta.
 
 
Po przerobieniu całego rzędu nasz łańcuszek układa się w gwiazdę.
 
 
Odwracamy robótkę i wkłuwamy się w tylną nitkę według schematu *
2 rząd - *3 półsłupki wkłute w kolejne oczka, 3 półsłupki wkłute w to samo oczko (na wierzchołku naszego trójkąta), 3 półsłupki wkłute w 3 kolejne oczka* następnie opuszczamy 2 oczka i od *powtarzamy znowu.
  


Na koniec dodajemy 2 oczka łańcuszka i całość łączymy w okrąg. Powstaje nam piękna gwiazdka.


Odwracamy robótkę jakby na lewą stronę i teraz nasza góra staje się dołem. Od tego momentu zaczynamy wyrabiać właściwą część naszej mitenki
 
Przerabiamy: 1 rząd półsłupkami. Rząd na zakończenie łączymy oczkiem ścisłym.
 
 
2 rząd - 1 słupek i 1 oczko łańcuszka, słupki wkłuwamy w co drugie oczko poprzedniego rzędu. Rząd łączymy oczkiem ścisłym
 
 
 
Rzędy 1 i 2 powtarzamy 7 razy. Wszystkie rzędy można przerabiać na około. Ja przerabiałam odwracając robótkę po zakończeniu każdego rzędu. 
 
 
W rzędzie 15, który składa się ze słupków  robimy miejsce na kciuk. Trzeba wymierzyć, najlepiej zakładając mitenkę na rękę, miejsce na dziurkę.
Ja opiszę to w przypadku lewej mitenki.
Przerobiłam 3 słupki następnie 7 oczek łańcuszka, opuściłam 5 słupków i połączyłam łańcuszek z mitenką i dokończyłam rząd.
 
 
 Rząd 16 to półsłupki. Tu widać jak ładnie wyszła nam dziurka na kciuka.


Rząd 17 przerabiamy według tego samego schematu co bordjurę. W ten sposób przerabiamy 8 rzędów. I jedna mitenka gotowa.
 
 
Drugą mitenkę robimy w taki sam sposób. Trzeba jednak pamiętać o tym, że miejsce na kciuka robimy odwrotnie.
 
 

Udostępnij:

Prześlij komentarz

 
Copyright © Polskie Handmade - kreatywna strona życia. Designed by OddThemes